سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان با برادران مسلمانش [نیرومند و] افزونمی شود . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :14
کل بازدید :555926
تعداد کل یاداشته ها : 17
103/1/10
11:38 ص

یکی از درخواست ها و یا سوالاتی که معمولا توسط کاربران سایت پارسی بلاگ مطرح میشه در مورد تبدیل قالب (یا اصطلاحا ترجمه ی قالب) به پارسی بلاگه. توی این متن سعی میکنیم ساده ترین روش برای تبدیل یه قالب غیر پارسی بلاگی به پارسی بلاگی رو توضیح بدیم.

قبل از آموزش ترجمه ی قالب باید خدمت خوانندگان این متن عرض کنیم، باتوجه به اینکه تگها یا به عبارتی کدهای قالبهای وبلاگی بین سیستمهای وبلاگ نویسی، مختلف و متفاوته بخاطر همین اگه شما کدهای یه قالب از سرویسهای غیرپارسی بلاگی رو در بخش ویرایش قالب وبلاگتون وارد کنید این قالب در وبلاگتون کار نمیکنه و اصطلاحا به این قالبها میگن غیر پارسی بلاگی و باید کدهای پارسی بلاگ جایگزین کدهای این قالب بشه تا قالب در وبلاگ پارسی بلاگتون کار کنه

ترجمه ی قالب غیر پارسی بلاگی
اگه با تگهای قالبهای وبلاگ آشنا باشید متوجه میشید که هر سیستم دارای یه سری تگ مخصوص خودش میباشه. در پارسی بلاگ هم وضعیت به همین روال و لیست این کدها و کاربرد هر کدومشون درصفحه ی ویرایش قالب هم قرار داره.
اگه شما یه قالب از سرویسهای وبلاگهای دیگه رو داشته باشید و بخواهید اونو به پارسی بلاگ تبدیل کنید فقط کافیه این کارو بکنید.
کلا در پارسی بلاگ 4 تا تگ اصلی و ضروری هست که اگه به درستی توی قالب قرار بگیرن، قالب بدون مشکل در وبلاگ به نمایش در خواهد آمد. این تگهای عبارتند از :
      1- تگ باز پارسی بلاگ   ----------------->  <*ParsiBlog*>
      2- تگ عنوان یادداشت   ----------------->  <*NoteTitle*>
      3- تگ متن یادداشت   ------------------->  <*NoteText*>
      4- تگ بسته پارسی بلاگ  -------------->  </*ParsiBlog*/>

البته فراموش نکیند که، با این کار یادداشتهای شما با قالب جدید یا ترجمه شده به نمایش در خواهد آمد ولی برای اضافه شدن بخش های دیگه به قالب وبلاگ مثل لینک دوستان و لوگوها و ... باید کدهای اونها رو هم در جای مناسب خودشون قرار بدید. برای اشنایی با لیست این کدها به بخش ویرایش قالب در مدیریت وبلاگتون مراجعه کنید.

اشتباهات رایج کاربران در ترجمه و تبدیل قالب پارسی بلاگی:
بعضی از اشتباهات هستن که اگه اتفاق بیفتن به جای نمایش قالب ترجمه شده ، قالب پیشفرض نمایش داده میشه. پس اگه کدهای ضروری که در بخش قبلی توضیح داده شد رو در کدهای قالب وبلاگ مورد نظر قرار دادید و با پیغام اشکال فنی در قالب مواجه شدید و هنوز قالب پیشفرض نمایش داده میشه یکی از این اشتباهات، ممکن رخ داده باشه

1- اشتباه در شکل املایی و کوچیکی و بزرگی حروف 4 تگ اصلی : تگها و کدها حتما باید به شکلی که توی راهنما نوشته شده در قالب قرار بگیرن و حروف کوچیک بزرگ دقیقا باید مانند راهنما باشن.

2- قرارندادن کدهای باز و بسته ی پارسی بلاگ در قالب : برای آشنایی با کاربرد تگهای باز و بسته ی پارسی بلاگ به صفحه ی ویرایش قالب وبلاگتون مراجعه کنید

3- جایگزینی تگهایی که باید در محدوده ی تگهای باز و بسته پارسی بلاگ قرار بگیرن در مکانی خارج از این دو تگ: در کدهای پارسی بلاگ مثل سایر سیستمهای وبلاگ نویسی تعدادی از کدها هستن که حتما باید در محدوده ی تگهای باز و بسته ی پارسی بلاگ قرار بگیرن مثل ساعت یادداشت و متن یادداشت و لینک صفحه نظرات. گاها کاربران این تگها رو خارج از محدوده قرار میدن و این کار باعث میشه که قالبشون دارای مشکل بشه و قالب پیشفرض در وبلاگشون به نمایش در بیاد.

پس به همین راحتی شما هم میتونید قالب دلخواه خودتون رو به پارسی بلاگ تبدیل کنید و از اون در وبلاگ پارسی بلاگیتون استفاده کنید و لذت ببرید.


86/8/22::: 12:36 ع
نظر()