سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :14
کل بازدید :555922
تعداد کل یاداشته ها : 17
103/1/10
10:4 ص

در پی تغییرات جدید سایت پارسی بلاگ، روش طراحی قالب هم تغییر کرد و بسیار راحت تر شد.
با این تغییر دیگه وجود هیچ تگی برای نمایش قالب در وبلاگ ضروری نیست و هر متن و کد اچ تی ام ال (مثلا یه قالب غیر پارسی بلاگی) که در بخش ویرایش قالب قرار بگیره (حتی اگه هیچ تگ پارسی بلاگی نداشته باشه یا شکل املایی تگها و بزرگی و کوچیکی اونها غلط باشه) در وبلاگ به نمایش درمیاد.
همونطور که اغلب شما دوستان عزیز و طراحان قالب باخبرید قبلا وجود تعدادی تگ به عنوان تگهای اصلی پارسی بلاگ، برای نمایش قالب وبلاگ ضروری بود و اگه یکی از این تگها در وبلاگ وجود نداشت یا شکل املاییش غلط بود قالب شما نمایش داده نمیشد و قالب پیش فرض پارسی بلاگ که بالاش قرمز رنگ نوشته بود « به دلیل وجود اشکال در قالب شما قالب پیش فرض به نمایش در آمده است » نمایش داده میشد که با این تغییر دیگه هیچ وقت به علت ایراد طراحی قالب، قالب پیش فرض به نمایش در نمیاد

اما نکته ای که طراحان قالب یا کسایی که قصد دارند قالبی رو از سیستم های دیگه به پارسی بلاگ ترجمه کنن باید بهش توجه کنن اینه : اگه تگ باز و بسته ی پارسی بلاگ (<*ParsiBlog*></*ParsiBlog*/>) در قالبشون وجود نداشته باشه یا شکل املاییش غلط باشه تگهای پارسی بلاگی بین این دو تگ مثل عنوان یادداشت <*NoteTitle*>، متن یادداشت <*NoteText*>و تگ نظرات هم عینا به شکل اصلی تگهای پارسی بلاگی در وبلاگتون نمایش داده میشن. پس اگه در حال طراحی قالب دید که توی وبلاگتون به جای یادداشتهاتون تگهای پارسی بلاگی نمایش داده شده ، اول از همه برید سراغ تگ باز و بسته ی پارسی بلاگ و اونو چک کنید.
ضمنا از این به بعد حجم قالب های وبلاگ نباید بیشتر از 50 هزار کارکتر (50 کیلو بایت) باشه. (البته فقط حجم کدهای قالب که در قسمت ویرایش قالب قرار میدید مهمه و حجم تصاویر وبلاگ ملاک نیست . اگه حجم قالب بیشتر از 50 کیلو باشه صفحه ی ویرایش قالب خودش به شما پیغام میده و قالب شما در سیستم ذخیره نمیشه) البته از این نظر هم نگران نباشید چون در حال حاضر به ندرت قالبی با حجم بالای 35 کیلو بایت در سیستم وجود داره.

          معرفی تگ عنوان وبلاگ <*BlogTitle*> :تگ جدید و قدیم عنوان وبلاگ و یادداشت ها

عنوان وبلاگ، عبارتی است که کاربر در هنگام عضویت در پارسی‏بلاگ برای وبلاگ خود برگزیده است و هر جایی که این تگ وجود داشته باشد نمایش داده می‏شود.(برای تغییر عنوان وبلاگ از گزینه «مشخصات کاربری (تنظیمات)» استفاده می‏شود.)

قبل از این برای نمایش عنوان وبلاگ در صفحات وبلاگ و همچنین نمایش در نوار عنوان پنجره مرورگرتان از تگ عنوان <*Title*> استفاده می شد؛ که همان عنوان وبلاگ انتخاب شده توسط کاربر در موقع ثبت نام وبلاگ بود. از این پس برای نمایش عنوان وبلاگ در صفحات باید از تگ عنوان وبلاگ <*BlogTitle*> استفاده شود و برای نمایش عنوان در نوار عنوان بالای صفحه از تگ عنوان <*Title*>.

تفاوت این دو تگ درصورتی مشخص می شود که یک یادداشت را از طریق لینک مستقیم آن یادداشت و یا صفحاتی مثل آرشیو ، فهرست موضوعی و ... باز کرده باشیم؛ در این مواقع عنوان نمایش داده شده در نوار عنوان مرورگر، عنوان وبلاگ به اضافه عنوان آن متن یا صفحه می باشد.

(خبر تغییر تگ عنوان را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.)


86/11/29::: 9:32 ص
نظر()